Een van de films die het afgelopen jaar veel werd aangevraagd in Club cinema is Focus. En terecht, hoofdrolspeler Will Smith bekend van oa. The Hitch, (deze film is trouwens ook een populaire titel uit de collectie van Club Cinema) staat garant voor kwaliteit.

Focus is een onderhoudende film met zowel romantiek als ook spanning en misdaad, dus uitermate geschikt voor hem én haar. Als je als stelletje een film wilt kijken die niet alleen maar bol staat van de actie maar ook niet alleen maar suikerzoet is….dan is Focus een goede keuze. De film is een mix van spannende, romantische en grappige momenten. Zo kijk je naar spectaculaire oplichterij, zo leef je helemaal mee met de relatieperikelen van de hoofdrolspelers.

Waar gaat het over?

​Nicky (Will Smith) is een meesterdief en “conman”. Hij houdt er een luxe levensstijl op na, omdat hij het groots aanpakt, geassisteerd door een team van helpers. Jess (Margot Robbie) heeft Nicky zelf als slachtoffer uitgekozen en probeert hem op te lichten. Natuurlijk heeft hij haar meteen door, maar is niet te beroerd om haar wat truckjes te leren.

Net als zij de fijne kneepjes onder de knie lijkt te krijgen, verdwijnt hij uit haar leven. Jess doet haar best om Nicky terug te vinden, niet om persoonlijke redenen maar om te worden toegelaten tot zijn team. Uiteindelijk lukt het haar om het te lokaliseren in New Orleans. Tot haar verbazing had hij haar komst al voorzien. Zij doet haar best om zich te bewijzen.

​Nadat Nicky haar eerst niet lijkt te zien staan, wordt zij na een “sollicitatie” en een proeve van bekwaamheid toch aangenomen om met Nicky en zijn team te gaan samenwerken. Er volgt een vermakelijk stukje waarin goed te zien is hoe mensen worden beroofd van hun horloges, portefeuilles en andere waardevolle zaken. Na een mega operatie, waarop meer dan een miljoen dollar verdiend is, gaan Nicky en Jess samen naar een voetbalwedstrijd. Ze hebben tickets voor een skybox en daar ontmoeten ze een gokker waar ze op verbluffende wijze een weddenschap van weten te winnen. Hoewel er gaandeweg een romantische relatie is ontstaan tussen de twee, verliezen ze elkaar door toedoen van Nicky toch uit het oog.

​Drie jaar later komen de twee elkaar toevallig weer tegen, in Buenos Aires. Jess heeft heel wat bijgeleerd. Ze heeft zich ontwikkeld tot een ware femme fatale. Dit keer blijken ze het op dezelfde persoon te hebben voorzien. De eigenaar van een raceteam, die Nicky heeft ingehuurd voor een louche klus,  wordt zelf slachtoffer van hun beider oplichtingspraktijken.

Blijkbaar zijn ze niet precies op dezelfde buit uit. Allebei moeten ze hun eigen tactiek gebruiken om te krijgen wat ze hebben willen, dit geeft een leuke draai aan het verhaal. Nicky pakt het zoals gewoonlijk groots aan, Jess is volledig gespecialiseerd in zakkenrollen. Hoewel Nicky eerder geen relatie met Jess aan wilde gaan, is hij nu toch behoorlijk afgeleid door haar schijnbare gevoelens voor de eigenaar van het raceteam.

Na een spannende intrige en een verrassende inside-job volgt een soort van ​​ontknoping en wordt Nicky neergeschoten. Terwijl hij zwaargewond in de taxi zit wordt hij zelf ook nog beroofd. Gaat Jess er vandoor of zal de liefde alles overwinnen?

Specificaties

Club Cinema vertoont de film op Blu-ray en deze titel is gratis inbegrepen bij alle soorten arrangementen, ook die gekocht zijn met een waardecheque, voucher of actie-matige aanbieding.

Speelduur 105 minuten